3080280500 |
La lectura a l'escola. Ensenyament i aprenentatge de la lectura (3-12 anys) |
2015-2016 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
22/10/2015 - 19/4/2016 (30 hores) de 16:45h a 19:15h |
|
ESC Vicente Aleixandre |
|
av. Mancomunitats Comarcals, 7 (Martorell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
CCP3 La lectura a l'escola. Ensenyament i aprenentatge de la lectura (3-12 anys)
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es tracta d’un itinerari de centre, intra i intercicle, que permetrà familiaritzar-se amb els components legals i curriculars, conceptuals i metodològics bàsics relacionats amb la lectura; un coneixement imprescindible per millorar la confiança, i la coherència, del professorat a l’hora de concretar situacions d’aula que facilitin la millora dels resultats dels alumnes.
|
| |
Objectius |
Els objectius que es pretenen en aquest itinerari són:
- Aprofundir en els procediments bàsics implicats en el procés de descodificació.
- Reconèixer les implicacions a l’aula del procés lector, particularment en relació a les estratègies de lectura.
- Compartir el sentit, la necessitat i el contingut dels 30’ de lectura diària que es prescriuen en el Decret 142/2007, per a tots els nivells d’educació primària.
- Identificar l’avaluació de la lectura com una estratègia fonamental de millora de la didàctica de la lectura.
- Dissenyar “línies d’escola” en elements bàsics de la didàctica de la lectura.
|
| |
Continguts |
- Consciència fonològica: components, nivells i activitats
- Estratègies de descodificació
- Estratègies de comprensió lectora: el camí de l’apropiació personal de la lectura
- L’hàbit lector: sentit, fonaments i didàctica
- Els materials de lectura a l’aula i al centre: criteris de selecció i seqüenciació
- Avaluació de la lectura: fluïdesa, actitud i comprensió lectora
|
| |
Formador/a |
Ana Pérez. Marta - Lainez. Fernanda del Burgo
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació infantil i primària.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
|
| |